Ofte stillede spørgsmål

F.A.Q – Ofte stillede spørgsmål

Hvem er Thailand Tours?
Hvorfor benytte jer?
Hvordan bestiller vi?
Koster det et servicegebyr at bestille hos Thailandtours.dk?
Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
Hvordan foregår betalingen?
Modtager vi en bekræftelsen efter modtagelse af betaling?
Bestilling af hotel, pakkerejser mv. generelt?
Hvad med vouchers / billetter ?
Kan jeg ændre min bestilling?
Hvordan kontakter vi jer under rejsen?
Er alle skatter og gebyrer inkluderet i jeres taxi priser?
Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
I tilfælde af at flyet er forsinket, vil chaufføreren vente på mig, og vil der være nogen ekstra gebyr?
Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Kan jeg bestille barnestol?
Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
I tilfælde af at vi kan ikke finde den chauffør hvem skal vi kontakte?
Forsinkelse, ulykker og force majeure:
Bestilling og betaling af Thailand transfers:
Togrejser i Thailand?
Kan vi bestille gennem Thailand Tours uden at have købt flybilletter?
Hvad med drikkepenge?

Hvem er Thailand Tours?
Thailandtours.dk arrangerer udflugter, hotelbestilling, pakkerejser og golfpakker samt fungerer som lokal agent / teknisk arrangør for flere danske rejseselskaber i Thailand og resten af Sydøstasien. Som rejsebureau kan vi arrangere stort set alt i Thailand og de omkringliggende lande.

Christian og Jakob har begge flere årtiers erfaring i rejsebranchen i netop Østen. Christian har blandt andet igennem en længere periode været General Manager for et stort dansk rejseselskab i Thailand, samt været med til at starte Lake Safari op, før han kom til Thailandtours.dk. Jakob har været ansat ved nogle af Nordens største rejseselskaber – mange steder i verden som både rejseleder, rundrejseleder og destinationchef.

Hvorfor benytte Thailand Tours?
– Måske vigtigst af alt. Vores erfaring taler for sig selv.
– Vi bor i Thailand og kender de lokale forhold bedre end en sælger, der sidder i Danmark.
– Alt kommunikation og planlægning sker direkte med Thailand Tours i Thailand. Dermed sikres du korrekt og hurtig information.
– Vi kender hoteller og diverse tur-operatører som vi har direkte kontakt med og kan derfor ofte få hurtigt svar og bekræftelse på vores forespørgsler.
– Vi har lavere priser, da vi har lavere omkostninger og har besøgt de steder vi anbefaler.

Hvordan bestiller jeg?
Det afhænger helt af hvad I ønsker. Mange ting såsom udflugt, transport og golf bestilling kan sagtens klares pr. mail.
Ønsker du derimod, at vi skal arrangere en privat rundrejse har vi har bedst erfaring med at tale med vores kunder for at sikre at dit tilbud rammer netop dit behov.
Alt afhængig af bestillingen bekræfter vi din bestilling inden for 24 timer på hverdage via en mail afsendt fra vores bookingsystem.
For de mere komplicerede bookinger, hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.

Koster det servicegebyr at bestille hos Thailandtours.dk?
Nej. Mange at vores konkurrenter tager et såkaldt booking fee eller servicegebyr på helt op til 600 – 750 kr per person.
Hos Thailandtours.dk koster vores ekspertviden hverken booking fee eller servicegebyr.

Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
Selvom langt størstedelen er danskere, har vi kunder fra hele verden. Mange køber hele rejser ved os, mens nogle køber udflugter, transfer og golf. Ialt hjælper vi et sted mellem 3.000 – 3.500 om året hovedsagligt i Thailand, men også Burma, Vietnam, Cambodia og Malaysia.

Hvordan foregår betalingen?
Vi opkræver først efter bestilling er bekræftet, og tilbyder følgende metoder:
I. Med kreditkort via PayPal.
Bemærk venligst at vi for online betaling pt kun modtager kreditkort betalinger via PayPal. Betalingen gennem Pay Pal koster 4 % i gebyr som dækkes af kunden. Det er helt og holdent PayPal som fastsætter disse procentsatser. Hvis du ønsker at betale med PayPal vil du modtage et betalingslink, hvor vi allerede har lagt 4 % gebyr på, så beløbet vil ikke stemme ovenens med beløbet på faktura.
II. Betaling til vores danske konto.
Kontonummer sendes per mail.
III. Bankoverførsel til vores konto i Thailand.
Kontonummer sendes per mail.Typisk tager en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand mellem 3-6 arbejdsdage da de Thailandske banker “vælger” at holde pengene lidt tilbage.

Får jeg en bekræftelse på at min betaling er modtaget?
Ja du gør. Når vi har registreret betalingen i vores booking system bliver der automatisk afsendt en mail som bekræfter, at vi at har modtaget penge og hvor meget vi har modtaget. Bemærk at en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand typisk tager 5-7 arbejdsdage før vi kan registrere betalingen.

Bestilling af hotel, pakkerejser mv generelt?
Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.
For de mere komplicerede bookinger, hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.

Når bestillingen er bekræftet opkræves et depositum på 25-30% eller fuld betaling hvis rejsen er nær.

Eventuelle udestående beløb skal betales ca. 6 uger før ankomst, hvorefter vi vil udstede vouchers og sende dem elektronisk i pdf format. Du vil gennem vores bookingsystem modtage en automail ca 7 dage før rest betaling skal falde. I denne automail er der også et betalingslink, hvis du ønsker at betale restbeløbet med kreditkort.

Hvad med vouchers / billetter?
Vi uploader alle vouchers til dropbox i PDF og sender et link senest 10 dage (ofte meget hutigere) efter vi har modtaget den fulde betaling.
Læs vouchers grundigt igennem og bemærk evt. mødesteder og tider.
Det kan være smart at udprinte alle vouchers, men sørg ihvertfald for at medbringe dem på din smartphone eller tablet.
Det er vigtigt at læse vouchers igennem og se om alt er korrekt. Mener du er der er fejl i voucher, så kontakt os venligst hurtigst muligt.

Kan jeg ændre min bestilling?
Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en bestilling. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil ofte opkræve et gebyr på op til DKK 200 alt afhængig af, hvad som skal ændres. Vær venligst opmærksom på at evt hotel ændringer såsom afbestilling af et eller flere værelser, eller ændring af perioden bliver betragtet som en aflysning og vil derfor koste gebyr.

Hvordan kontakter Jeg Thailandtours.dk under rejsen?
De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lette at svare på. I kan ringe til os på 085 094 3444 hverdage mellem 09.00 – 17.00.
– I nødstilfælde kan vi kontaktes udenfor åbningstiderne på alarmtelefon 085 094 3444.

Taxi, båd, busser & tog

Er alle skatter og gebyrer inkluderet i taxi priser?
Alle taxi priser der vises på vores hjemmeside er netto. Alle skatter og gældende gebyrer er inkluderet.

Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
Nej, alle priser er inkluderet afgift til betalingsveje og parkeringsafgifter.

Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
Vores chauffør vil byde dig velkommen ved udgangsdør nr 3 kaldet ”meetingpoint” med et skilt med dit navn på.

I tilfælde af at flyet er forsinket, venter chaufføreren stadig på mig, og vil der være ekstra gebyr?
Hvis flyet er forsinket, vil vi vente på dig gratis den første time. Hvis forsinkelsen er mere end 1 time, opkræves DKK 50 per påbegyndt time (første time gratis).

Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
Bangkok Downtown ca 45 min
Hua Hin ca 3 timer
Pattaya ca 1 ½ time
Koh Chang ca 5 timer

Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Ja de er!

Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Ja de er!

Kan jeg bestille barnestol?
Vi har et begrænset antal barnestole, så du er nødt til at kontakte os på forhånd for en reservation af en barnestol til børn op til 4 år. Denne service koster 40 DKK. Vær opmærksom at standarden på sæderne ikke skal forventes at være den samme som i EU, samt at på at de færreste biler i Thailand har 3 punktseler. Hvis dette er grund til bekymring anbefaler vi at i medbringer jeres egen.

Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
Alle vores biler har første klasses forsikring og ulykkesforsikring, men på grund af begrænsninger i dækningsbeløbet bør du altid have din egen private rejse-og sygeforsikring, når de rejser i Thailand.

I tilfælde af at jeg kan ikke finde den chauffør jeg skal kontakte?
Venligst først tjek at du er på det rigtige sted. Herefter kontakt os via vores 24 timers hotline nummer som fremgår af voucher.

Forsinkelse, ulykker og force majeure:
Thailandtours.dk kan under ingen opstændigheder drages til ansvar for missede fly / færger / tog / busser mv i forbindelse med forsinket ankomst, tæt traffik, ulykker eller en andre ekstraordinære situationer, som vi ikke har indflydelse på.

Bestilling og betaling af Thailand transfers:
1. Bankoverførsel i danske kroner til dansk konto eller i thai baht til thai konto.
2. Via Paypal hvor der bliver pålagt et service gebyr på 4 %.

Taxi & Transfer afbestillingAfbestillingsgebyr
Mere end 24 timer før transfer
– Hvis aflysning sker senest 36 timer før ankomst – 500 THB i administration gebyr.
12 – 24 timer før transfer
– Hvis aflysning sker senest 24 timer før ankomst – 50 % – dog minimum 500 THB.
Mindre end 12 timer før transfer
– Fuld betaling
NO SHOW
– Fuld betaling

Togrejser i Thailand?
Køb af togbilletter i Thailand og Malaysia kan først udstedes 30-45 dage før den ønskede afgang og aldrig før vi har modtaget betaling for dem. Rent praktisk, sender vi en person op på banegården for at stå i kø og købe billetterne. Billetterne bliver herefter afleveret i reception på hotellet og skal også hentes her. Venligt forhør jer i reception efter check-in. Enkelte gange bliver de udleveret af vores lokalguide i forbindelse med en evt. udflugt i Bangkok.

Vi kan desværre ikke garantere ledige pladser på afgangen og ej heller ikke, at i kommer til at sidde ved siden af hinanden. Vi gør selvfølgelig altid, hvad vi kan for at løse det bedst muligt.

Prisen på billetten og prisen som vi opkræver er ikke den samme, da prisen på billetten er uden diverse gebyrer og udgifter forbundet med fysisk afhentning af billetter på stationen samt aflevering på hotellet mv.

Normalt skal i selv finde ned til togstationen med mindre andet er aftalt. Evt tag en taxi til stationen. Ombord på toget er der mulighed for at købe snacks, samt mad og drikke.
Togkupéer på første klasse i Thailand er normalt beregnet til 2 personer og her man kan låse døren. På anden klasses tog i Thailand inddeles vognene IKKE i togkupéer. Man kan istedet trække et gardin for, som skiller ens sengeplads med resten af vognen når man går til køjs.

Kan vi bestille gennem Thailand Tours uden at have købt flybilletter?
Ja i kan! I modsætning til mange af vores konkurrenter hvor flybillet skal indgå i køb af en rejsen anbefaler vi at I selv bestiller jeres flybilletter til og fra Danmark.
Flybilletter fås altid billigst ved at booke dem direkte på internettet og det er enkelt og billigt.
Læs mere her: https://www.thailandtours.dk/bestilling-af-flybilletter/

Hvad skal man betale i drikkepenge
Det er helt normalt at betale drikkepenge i Østen og det forventes faktisk. Vi anbefaler at der gives til stuepiger, bellboys, lokalguider og chauffører.

– Hvis i skal på udflugt skal i påregne ca 100 THB per person til deling mellem lokalguide og chauffør.
– I forbindelse med privat transport bør i give 1-200 THB per bil / van.
– På restauranter er det knap 10-15 % af regningen, dog forudsat at drikkepenge ikke allerede er lagt ovenpå hvilket sker ofte.
– Til stuepigen bør i lægge 50-100 THB under hovedpuden hver anden dag ca.
– Bellboys, som slæber jeres kufferter til værelset bør have ca 40 – 50 THB per værelse i drikkepenge.

Bestil Tilbud - Gratis og uforpligtende

* (angiver felt, der skal udfyldes)
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.