Ofte stillede spørgsmål

F.A.Q – Ofte stillede spørgsmål

Hvem er Thailand Tours?
Hvorfor benytte jer?
Hvordan bestiller vi?
Koster det et servicegebyr at bestille hos Thailandtours.dk?
Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
Hvordan foregår betalingen?
Modtager vi en bekræftelsen efter modtagelse af betaling?
Bestilling af hotel, pakkerejser mv. generelt?
Hvad med vouchers / billetter ?
Kan jeg ændre min bestilling?
Hvordan kontakter vi jer under rejsen?
Er alle skatter og gebyrer inkluderet i jeres taxi priser?
Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
I tilfælde af at flyet er forsinket, vil chaufføreren vente på mig, og vil der være nogen ekstra gebyr?
Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Kan jeg bestille barnestol?
Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
I tilfælde af at vi kan ikke finde den chauffør hvem skal vi kontakte?
Forsinkelse, ulykker og force majeure:
Togrejser i Thailand?
Kan vi bestille gennem Thailand Tours uden at have købt flybilletter?
Hvad med drikkepenge?

Hvem er Thailand Tours?
Thailandtours.dk arrangerer udflugter, hotelbestilling, pakkerejser og golfpakker samt fungerer som lokal agent / teknisk arrangør for flere danske rejseselskaber i Thailand og resten af Sydøstasien. Som rejsebureau kan vi arrangere stort set alt i Thailand og de omkringliggende lande.

Thailandtours.dk har sammenlagt knap 30 år erfaring i rejsebranchen i netop Østen.

Hvorfor benytte Thailand Tours?
– Vores erfaring taler for sig selv.
– Vi har eget kontor i Thailand med Vi har eget kontor i Thailand og lle nødvendige licenser der kræves for at drive rejsebureau i Thailand.
– Vi kender hoteller og diverse tur-operatører som vi har direkte kontakt med og kan derfor ofte få hurtigt svar og bekræftelse på vores forespørgsler.
– Vi har lavere priser, da vi har lavere omkostninger og har besøgt de steder vi anbefaler.
– Vi er medlem af rejsegarantifonden (Reg Nr 3192).

Hvordan bestiller jeg?
Det afhænger helt af hvad I ønsker. Mange ting såsom udflugt, transport og golf bestilling kan sagtens klares pr. mail.
Ønsker du derimod, at vi skal arrangere en privat rundrejse har vi har bedst erfaring med at tale med vores kunder for at sikre at dit tilbud rammer netop dit behov.
Alt afhængig af bestillingen bekræfter vi din bestilling inden for 24 timer på hverdage via en mail afsendt fra vores bookingsystem.
For de mere komplicerede bookinger, hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.

Koster det servicegebyr at bestille hos Thailandtours.dk?
Nej. Mange at vores konkurrenter tager et såkaldt booking fee eller servicegebyr på helt op til 600 – 750 kr per person.
Hos Thailandtours.dk koster vores ekspertviden hverken booking fee eller servicegebyr.

Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
Selvom langt størstedelen er danskere, har vi kunder fra hele verden. Mange køber hele rejser ved os, mens nogle køber udflugter, transfer og golf. Ialt hjælper vi et sted mellem 2.500 – 3.000 om året hovedsagligt i Thailand, men også Burma, Vietnam, Cambodia og Malaysia.

Hvordan foregår betalingen?
Vi opkræver først efter bestilling er bekræftet, og tilbyder følgende metoder:
I. Med kreditkort.
II. Betaling til vores danske konto.
Kontonummer sendes per mail.

Får jeg en bekræftelse på at min betaling er modtaget?
Ja du gør.

Bestilling af hotel, pakkerejser mv generelt?
Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.
For de mere komplicerede bookinger, hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.

Samtidig med tilmelding til en rejse betales – med mindre andet er anført på faktura – et depositum på 30% af rejsens samlede pris, dog minimum 3.000 kr. pr. person. Depositum betales senest 8 dage efter modtagelsen af faktura. Restbeløbet skal være GOThailand i hænde senest 60 dage før afrejse. Rejsedokumenter vil normalt blive fremsendt således, at de er vore gæster i hænde senest 7 dage før rejsen påbegyndes. Såfremt restbeløbet ikke er os i hænde inden anførte frist vil det kunne medføre ændringer i flyforbindelser og dermed mulige ekstraomkostninger. Bookes rejsen senere end 60 dage før afrejse, betales hele rejsens pris sammen med depositum.

Er flybilletter inkluderet i pakken betales fuldt beløb for flybilletter samt depositum på 30% af rejsens øvrige samlede pris. Bookes rejsen senere end 60 dage før afrejse, betales hele rejsens pris sammen med depositum.

Hvad med vouchers / billetter?
Vi uploader alle vouchers til dropbox i PDF og sender et link senest 10 dage (ofte meget hutigere) efter vi har modtaget den fulde betaling.
Læs vouchers grundigt igennem og bemærk evt. mødesteder og tider.
Det kan være smart at udprinte alle vouchers, men sørg ihvertfald for at medbringe dem på din smartphone eller tablet.
Det er vigtigt at læse vouchers igennem og se om alt er korrekt. Mener du er der er fejl i voucher, så kontakt os venligst hurtigst muligt.

Kan jeg ændre min bestilling?
Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en bestilling. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil ofte opkræve et gebyr på op til DKK 200 alt afhængig af, hvad som skal ændres. Vær venligst opmærksom på at evt hotel ændringer såsom afbestilling af et eller flere værelser, eller ændring af perioden bliver betragtet som en aflysning og vil derfor koste gebyr.

Hvordan kontakter Jeg Thailandtours.dk under rejsen?
De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lette at svare på. I kan ringe til os på 085 094 3444 hverdage mellem 09.00 – 17.00.
– I nødstilfælde kan vi kontaktes udenfor åbningstiderne på alarmtelefon 085 094 3444.

Taxi, båd, busser & tog

Er alle skatter og gebyrer inkluderet i taxi priser?
Alle taxi priser der vises på vores hjemmeside er netto. Alle skatter og gældende gebyrer er inkluderet.

Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
Nej, alle priser er inkluderet afgift til betalingsveje og parkeringsafgifter.

Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
Vores chauffør vil byde dig velkommen ved udgangsdør nr 3 kaldet ”meetingpoint” med et skilt med dit navn på.

I tilfælde af at flyet er forsinket, venter chaufføreren stadig på mig, og vil der være ekstra gebyr?
Hvis flyet er forsinket, vil vi vente på dig gratis den første time. Hvis forsinkelsen er mere end 1 time, opkræves DKK 50 per påbegyndt time (første time gratis).

Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
Bangkok Downtown ca 45 min
Hua Hin ca 3 timer
Pattaya ca 1 ½ time
Koh Chang ca 5 timer

Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Ja de er!

Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Ja de er!

Kan jeg bestille barnestol?
Vi har et begrænset antal barnestole, så du er nødt til at kontakte os på forhånd for en reservation af en barnestol til børn op til 4 år. Denne service koster 40 DKK. Vær opmærksom at standarden på sæderne ikke skal forventes at være den samme som i EU, samt at på at de færreste biler i Thailand har 3 punktseler. Hvis dette er grund til bekymring anbefaler vi at i medbringer jeres egen.

Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
Alle vores biler har første klasses forsikring og ulykkesforsikring, men på grund af begrænsninger i dækningsbeløbet bør du altid have din egen private rejse-og sygeforsikring, når de rejser i Thailand.

I tilfælde af at jeg kan ikke finde den chauffør jeg skal kontakte?
Venligst først tjek at du er på det rigtige sted. Herefter kontakt os via vores 24 timers hotline nummer som fremgår af voucher.

Forsinkelse, ulykker og force majeure:
Thailandtours.dk kan under ingen opstændigheder drages til ansvar for missede fly / færger / tog / busser mv i forbindelse med forsinket ankomst, tæt traffik, ulykker eller en andre ekstraordinære situationer, som vi ikke har indflydelse på.

Togrejser i Thailand?
Køb af togbilletter i Thailand og Malaysia kan først udstedes 30-45 dage før den ønskede afgang og aldrig før vi har modtaget betaling for dem. Rent praktisk, sender vi en person op på banegården for at stå i kø og købe billetterne. Billetterne sendes normalt elektronisk i PDF format, men bliver enkelte gange afleveret i reception på hotellet og skal derfor hentes i receptionen efter ankomst til Thailand.

Vi kan desværre ikke garantere ledige pladser på afgangen og ej heller ikke, at i kommer til at sidde ved siden af hinanden. Vi gør selvfølgelig altid, hvad vi kan for at løse det bedst muligt.

Normalt skal i selv finde ned til togstationen med mindre andet er aftalt. Evt tag en taxi til stationen. Ombord på toget er der mulighed for at købe snacks, samt mad og drikke.
Togkupéer på første klasse i Thailand er normalt beregnet til 2 personer og her man kan låse døren. På anden klasses tog i Thailand inddeles vognene IKKE i togkupéer. Man kan istedet trække et gardin for, som skiller ens sengeplads med resten af vognen når man går til køjs.

Kan vi bestille gennem Thailand Tours uden at have købt flybilletter?
Ja i kan! I bestemmer selv om i vil købe hele pakken inkl. fly eller selv står for flyet.
Læs mere her: https://www.thailandtours.dk/bestilling-af-flybilletter/

Hvad skal man betale i drikkepenge
Det er helt normalt at betale drikkepenge i Østen og det forventes faktisk. Vi anbefaler at der gives til stuepiger, bellboys, lokalguider og chauffører.

– Hvis i skal på udflugt skal i påregne ca 100 THB per person til deling mellem lokalguide og chauffør.
– I forbindelse med privat transport bør i give 1-200 THB per bil / van.
– På restauranter er det knap 10-15 % af regningen, dog forudsat at drikkepenge ikke allerede er lagt ovenpå hvilket sker ofte.
– Til stuepigen bør i lægge 50-100 THB under hovedpuden hver anden dag ca.
– Bellboys, som slæber jeres kufferter til værelset bør have ca 40 – 50 THB per værelse i drikkepenge.