Betalingsbetingelser

Vi tilbyder følgende betalingsmetoder før ankomst:

1. Betaling med kreditkort via Paypal hvor der bliver pålagt et standard service gebyr på 4 %.
Selv hvis man ikke har en PayPal konto kan man sagtent benytte deres online terminal uden at oprette en konto
– Link til betalingssiden sendes per mail.

2. Bankoverførsel i danske kroner til dansk konto.
– Kontonummer sendes per mail.

Bestilling og betaling af en pakkerejse:

En pakkerejse er en rejse, der består af mindst to af følgende elementer:

  • Transport
  • Indkvartering
  • Anden turistmæssig ydelse, som udgør en væsentlig del af rejsen

Rejsen skal desuden vare mindst 24 timer eller omfatte en overnatning.

Transport kan være fx fly, bus, tog eller skib.

Indkvartering kan være ophold på hotel, lejlighed, hytte og lign. Overnatning under transport er ikke indkvartering i lovens forstand. Det gælder dog ikke for fx krydstogter, der kan sidestilles med hotelophold.

Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.

Fakturering af en pakkerejse:
Fakturaen af en pakkerejse vil være udstedt af GOThailand, CVR. 39585650.
GOThailand er registreret under CVR: 39585650 og medlemsnummer i Rejsegarantifonden 3192.

1. Tilmelding til en pakkerejse
Tilmeldingen er bindende for rejsekunden når bestilling er afgivet mundtligt eller skriftligt til GOThailand.

For GOThailand er bestillingen bindende når den er accepteret og faktura er udstedt.

2. Rejsen pris og betaling
Samtidig med tilmelding til en rejse betales – med mindre andet er anført på faktura – et depositum på 30% af rejsens samlede pris, dog minimum 3.000 kr. pr. person. Depositum betales senest 8 dage efter modtagelsen af faktura. Restbeløbet skal være GOThailand i hænde senest 60 dage før afrejse. Rejsedokumenter vil normalt blive fremsendt således, at de er vore gæster i hænde senest 7 dage før rejsen påbegyndes. Såfremt restbeløbet ikke er os i hænde inden anførte frist vil det kunne medføre ændringer i flyforbindelser og dermed mulige ekstraomkostninger. Bookes rejsen senere end 60 dage før afrejse, betales hele rejsens pris sammen med depositum.

Er flybilletter inkluderet i pakken betales fuldt beløb for flybilletter samt depositum på 30% af rejsens øvrige samlede pris. Bookes rejsen senere end 60 dage før afrejse, betales hele rejsens pris sammen med depositum.

3. Prisændringer og lign.
Rejsens pris er beregnet på grundlag af gældende tariffer, priser, afgifter og valutakurser. GOThailand forbeholder sig derfor ret til inden afrejsetidspunktet, at foretage sådanne prisforhøjelser, som forårsages af ændringer i transport omkostninger (f.eks. brændstofpriser), skatter, afgifter eller gebyrer (f.eks. lufthavns-, landings-, eller startafgifter) eller valutakurser, der er anvendt ved beregning af prisen for den pågældende pakkerejse. Det samme gælder lufthavns- eller andre turistmæssige skatter, der skal betales kontant ved afrejsen eller på stedet og som derfor ikke kan opkræves hjemmefra. Sådanne lokale skatter kan med kort varsel blive forhøjet, eller nye indført, mellem bestillingstidspunktet og rejseafviklingen.

GOThailand har ret til, mod tilbagebetaling af det indbetalte beløb, når som helst at aflyse en planlagt rejse, og kan i den anledning ikke gøres ansvarlig i nogen henseende. Endvidere forbeholder bureauet sig ret til pris-, program-, transport- og hotelændringer, såfremt der opstår forhold, som bureauet ikke er herre over. Bureauet kan, og har ret til, til enhver tid at opkræve uforudsigelige prisstigninger vedr. lufthavnsafgifter, vejskatter, brændstofudgifter, moms, valutasvingninger etc. – ligesom der tages forbehold overfor åbenlyse trykfejl.

Kunden skal underrettes om eventuelle prisændringer snarest muligt og senest 20 dage før afrejsedagen ved skriftlig meddelelse til den ved indtegningen eller senere, af den rejsende oplyste adresse.

4. Ændring og afbestilling inden afrejsen
A. Hvis GOThailand afbestiller rejsen
Såfremt GOThailands inden afrejsen aflyser rejsen, skal kunden hurtigst muligt informeres herom. Det samme gælder, hvis det inden afrejse viser sig, at GOThailand ikke vil kunne gennemføre rejsen som aftalt, eksempelvis fordi GOThailand ikke vil kunne levere de aftalte ydelser eller, at ydelserne vil være af ringere kvalitet end aftalt. Dette gælder dog ikke for ændringer eller uregelmæssigheder som almindeligvis må betegnes som bagatelagtige.

I tilfælde af, at GOThailand aflyser rejsen uden at det skyldes kundens egne forhold, har kunden ret til at opsige rejseaftalen og få tilbagebetalt samtlige indbetalte beløb. Kunden kan også vælge i stedet at deltage i en anden pakkerejse efter kundens valg, såfremt GOThailand uden forholdsmæssige omkostninger og tab kan tilbyde dette.

B. Hvis kunden aflyser rejsen.
Ved afbestilling af rejser efter endelig bekræftelse og indbetaling af depositum, og tidligere end 60 dage inden afrejse, opkræves et beløb svarende til depositum og/eller det beløb flybilletten har kostet.

Ved afbestilling af rejsen mellem 60 og 45 dage inden afrejse, opkræves et gebyr svarende til 80% af rejsens pris. Ved afbestilling senere end 45 dage før afrejse har kunden ikke krav på godtgørelse.

Rejsedokumenter:
Billetter og øvrige rejsedokumenter: Billetter og øvrige rejsedokumenter vil blive fremsendt efter restbetaling er modtaget dog senest 7 dage før afrejse.

Skatter og afgifter:
En del skatter og afgifter opkræves i forbindelse med billetudstedelsen og er inkluderet i billetprisen. Dog kan der være lokale skatter såsom afrejseskatter og enkelte nationalpark afgifter der ikke kan inkluderes i prisen og derfor betales lokalt.

Forsikringer :
Afbestilling ved akut sygdom: GOThailand anbefaler, at der der tegnes en sygdomsafbestillingsforsikring, der dækker evt afbestillingsomkostninger.

Rejse – og ulykkesforsikring:
Den rejsende er selv ansvarlig for at afholde omkostninger ved sygdom, hospitalsindlæggelse m.m. på rejsen. GOThailand anbefaler altid at tegne en rejseforsikring.

Afbestillingsregler:
Følgende regler er gældende, såfremt der ikke er anført andre regler på ordrebekræftelsen.

Bestilling og betaling af Thailand transfers:

Ved bestilling vil vi gerne have en depositum på 30% af det totale beløb. Eventuelle udestående beløb på 30% betales 14 dage før, hvorefter vi vil udstede vouchers og sende dem elektronisk i pdf format.

TransporterAfbestillingsgebyr
Senest 14 dage før transfer
– 50 %, dog minimum 300 kr per transport + evt. indbetalt depositum
Mindre end 14 dage før transfer
– Fuld betaling
Hvis man udebliver
– Fuld betaling

Bus, tog, båd & flyAfbestillingsgebyr
Uanset aflysningstidpunkt
– Fuld betaling

Bestilling og betaling af udflugter, ture & golf (green fee bestilling):

Betalinger:
Når vi har bekræftet bestillingen vil vi gerne have en depositum på 30% af det totale beløb.

Rest betaling for dagsture skal betales senest 21 dage før og for flerdage ture 45 dage før, hvorefter vi vil udstede vouchers og sende dem elektronisk i pdf format.

UdflugterAfbestillingsgebyr
Dagsture & golf (green fee bestilling)
– Hvis aflysning sker senest 14 døgn før ankomst – 50 % refunderes.
– Senere end 14 døgn før ankomst. Fuld betaling
Flerdages udflugter & ture
– Hvis aflysning sker senere end 14 døgn før ankomst – 50 % refunderes.
– Senere end 14 døgn før ankomst. Fuld betaling

Ændring af datoer for udflugter & teetider generelt:

Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en dato / tid på en udflugt eller teetid. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil opkræve et gebyr på typisk (200 DKK) per ændring. Vær venligst opmærksom på at ændringer i antal såsom afbestilling af 1 eller flere personer bliver betragtet ændring og derfor blive pålagt et gebyr.

Bestilling og betaling af hotel (hvis ikke hotel er en del af pakkerejse):

Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.

Når bestillingen er bekræftet opkræves et depositum på 30% og i visse tilfælde fuld betaling.

SæsonAfbestillingsgebyr
PEAK SÆSON / HØJTIDER
– Hvis aflysning sker senest 45 dage før ankomst – 1 nat + evt. indbetalt depositum
– Senere end 45 dage før ankomst. Fuld betaling
HØJ SÆSON / LAV SÆSON
– Hvis aflysning sker senest 31 dage før ankomst – 1 nat
+ evt. indbetalt depositum – Senere end 31 dage før ankomst. Fuld betaling
NO SHOW
– Fuld betaling

Restbetaling:
Restbetaling forfalder typisk 6 uger før afrejse. Hvis bestilling sker mindre end 6 uger før afrejsen skal det fulde beløb betales senest ved fremsendelse af ordrebekræftelse. Såfremt fristen for restbetaling ikke overholdes bortfalder aftalen, og det allerede indbetalte depositum er tabt.

Rejsedokumenter:
Billetter og øvrige rejsedokumenter: Billetter og øvrige rejsedokumenter vil blive fremsendt efter restbetaling er modtaget.

Skatter og afgifter:
En del skatter og afgifter opkræves i forbindelse med billetudstedelsen og er inkluderet i billetprisen. Dog kan der være lokale skatter såsom afrejseskatter og enkelte nationalpark afgifter der ikke kan inkluderes i prisen og derfor betales lokalt.

Forsikringer :
Afbestilling ved akut sygdom: GOThailand anbefaler, at der der tegnes en sygdomsafbestillingsforsikring, der dækker afbestillingsomkostningerne.

Rejse – og ulykkesforsikring:
Den rejsende er selv ansvarlig for at afholde omkostninger ved sygdom, hospitalsindlæggelse m.m. på rejsen. GOThailand anbefaler altid at tegne en rejseforsikring.

Afbestillingsregler:
Følgende regler er gældende, såfremt der ikke er anført andre regler på ordrebekræftelsen.

  • Depositum refunderes ikke

Ønsker du at forlænge dit ophold:
Kontakt os såfremt du ønsker at forlænge. Hvis du kontakter hotellet direkte vil du blive opkræftet hotellet oprindelige priser og vil derfor ikke nyde godt at vores fordelagtige priser.

Ønsker du at forkorte dit ophold:
Vi ville ønske at vi kunne være fleksible på dette område, men det er desværre ikke muligt. Som rejsebureau er GOThailand nødt til at følge hotellets politik. Det er derfor op til det enkelte hotel at vurdere om der bliver givet refundering eller ej.

No Show (Ikke brug af reservation):
Skulle du mod forventning ikke benytte din hotel bestilling, og ikke har aflyst din booking, får du ingen refusion. Hotellet har modtaget bestilling og oftest fuld betaling før check-in og vil beholde værelset indtil du ankommmer eller til de hører andet.

Fra tid til anden kan ledige værelser skifte på daglig basis og mange gange fra time til time. Ikke alle hoteller og resorts accepterer en reservation uden der er lagt depositum eller sågar fuld betaling. Modtager vi derfor betaling eller depositum for sent, forbeholder vi os retten til enten at afvise din betaling eller finde alternativt hotel. Hvis du ikke ønsker at vi skal finde alternativ vil vi afvise den fulde betaling.

Gebyr ved ændring af bestilling generelt:
Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en bestilling. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil opkræve et gebyr på typisk mindst (200 DKK) . Vær venligst opmærksom på at evt hotel ændringer såsom afbestilling af 1 eller flere værelser, eller ændring af perioden bliver betragtet som en cancellation og vil derfor have cancellation gebyr.

Under din Ferie:
Vi vil med glæde arrangere udflugter, golf, rundrejser, diverse transporter og hotelophold rundt om i Thailand. Vi kan altid kontaktes per telefon, per mail.

Vi ser frem til at hjælpe dig.

Bestil Tilbud - Gratis og uforpligtende

* (angiver felt, der skal udfyldes)
  • Comments