Ofte stillede spørgsmål

F.A.Q – Ofte stillede spørgsmål

1. Hvem er Thailand Tours?
2. Hvorfor benytte jer?
3. Hvordan bestiller vi?
4. Er i medlem af rejsegarantifonden?
5. Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
6. Hvordan foregår betalingen?
7. Sender i en bekræftelsen efter modtagelse af betaling?
8. Bestilling af hotel, pakkerejser mv. generelt?
9. Hvad med vouchers / billetter ?
10. Kan jeg ændre min bestilling?
11. Hvordan kontakter vi jer under rejsen?
12. Er alle skatter og gebyrer inkluderet i taxi priser?
13. Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
14. Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
15. I tilfælde af at flyet er forsinket, vil chaufføreren vente på mig, og vil der være nogen ekstra gebyr?
16. Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
17. Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
18. Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
19. Kan jeg bestille barnestol?
20. Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
21. I tilfælde af at jeg kan ikke finde den chauffør jeg skal kontakte?
22. Forsinkelse, ulykker og force majeure:
23. Bestilling og betaling af Thailand transfers:
24. Togrejser i Thailand?
25. Skal vi selv booke flybilletter?
26. Hvad med drikkepenge?

1. Hvem er Thailand Tours?
Thailandtours.dk arrangerer udflugter, hotelbestilling, pakkerejser og golfpakker samt fungerer som lokal agent / teknisk arrangør for flere danske rejseselskaber i Thailand og resten af Sydøstasien. Som rejsebureau kan vi arrangere stort set det hele i Thailand og de omkringliggende lande.

Christian og Jakob har begge flere årtiers erfaring i rejsebranchen i netop Østen. Christian har blandt andet igennem en længere periode været General Manager for et stort dansk rejseselskab her i Thailand, samt været med til at starte Lake Safari op, før han kom til Thailandtours.dk. Jakob har været ansat ved nogle af Nordens største rejseselskaber – mange steder i verden som både rejseleder, rundrejseleder og destinationchef. Jakob kører fortsat mange rundrejser i Sydøstasien for et større dansk selskab.

Thailandtours.dk har som rejsebureau stor fokus på golf, og kan arrangere golfbookinger og golf med hotel over hele Thailand og resten af Sydøstasien.

2. Hvorfor benytte Thailand Tours?
– Fordi vi er et dansk selskab i Thailand og I kan stille spørgsmål og få svar på dansk.
– Fordi vi har stor ekspertise i Thailand og resten af Sydøstasien.
– Vi har lave priser, da vi har lave omkostninger.
– Vi har besøgt de steder vi anbefaler.
– Og måske vigtigst af alt. Vores erfaring taler for sig selv…

3. Hvordan bestiller jeg?
Det afhænger helt af hvad I ønsker. Mange ting kan sagtens klares pr. mail. Ønsker du derimod, at vi skal arrangere en privat rundrejse er det første vi gør, at tage en snak om tanker, planer, budget osv. så vi kan planlægge den helt rigtige tur til jer. Snakken kan finde sted når det passer dig.
Rejseforslaget kan I selvfølgelig ændre på, så det kommer til at passe fuldstændig til jeres behov og ønsker.
Alt afhængig af bestillingen bekræfter vi din bestilling inden for 24 timer via en mail afsendt fra vores bookingsystem.
For de mere komplicerede bookinger, hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.
Husk, at bekræftelsen kun er gyldig efter fuld betaling er modtaget og registeret af Thailandtours.dk.

4. Er Thailand Tours medlem af rejsegaranti fonden?
Nej, det er vi ikke. Vi er et thailandsk registreret selskab og derfor er det ikke muligt. Vi er et fuldt autoriseret thailandsk rejsebureau og er derudover medlem af ATTA (Association of Thai Travel Agents).
Vi sælger ikke flybilletter, men arrangerer landarrangementer i Thailand for direkte gæster samt flere danske rejsebureauer, som køber vores produkter og sælger videre til deres kunder.
Hvis i derimod selv vælger at købe en rejseforsikring som garanterer mod diverse ulykker og selv køber flybilletter, vil der oftest være mange penge at spare ved at skære mellemleddet i Danmark væk og handle direkte med os.

5. Hvor mange gæster hjælper Thailand Tours om året?
Selvom langt størstedelen er danskere, har vi kunder fra hele verden. Mange køber hele rejser ved os, mens nogle køber udflugter, transfer og golf. Ialt hjælper vi et sted mellem 3.000 – 3.500 om året hovedsagligt i Thailand, men også Burma, Vietnam, Cambodia og Malaysia.

6. Hvordan foregår betalingen?
Pt tilbyder vi følgende metoder:
I. Med kreditkort via PayPal.
Bemærk venligst at vi for online betaling pt kun modtager kreditkort betalinger via PayPal. Betalingen gennem Pay Pal koster 4 % i gebyr som dækkes af kunden. Det er helt og holdent PayPal som fastsætter disse procentsatser. Hvis du ønsker at betale med PayPal vil du modtage et betalingslink, hvor vi allerede har lagt 4 % gebyr på, så beløbet vil ikke stemme ovenens med beløbet på faktura.
III. Bankoverførsel til vores konto i Thailand .
Typisk tager en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand mellem 3-6 arbejdsdage da de Thailandske banker “vælger” at holde pengene lidt tilbage. Bemærk venligst at bankerne i Thailand tager et gebyr/kommission og det afsendte beløb er derfor sjældent det vi modtager. Alle omkostninger i Danmark og i Thailand skal betales af kunden.
Venligst husk altid at påføre booking nummer på betalingen så vi kan se hvem, som har sendt pengene.

7. Får jeg en bekræftelse på at min betaling er modtaget?
Ja du gør. Når vi har registeret betalingen i vores booking system bliver der automatisk afsendt en mail som bekræfter, at vi at modtaget penge og hvor meget vi har modtaget. Bemærk at en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand typisk tager 4-6 arbejdsdage før vi kan registerere betalingen.

8: Bestilling af hotel, pakkerejser mv generelt?
Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.

Når bestillingen er bekræftet opkræves et depositum på 20-25% eller fuld betaling hvis rejsen er nær.

Eventuelle udestående beløb på skal betales ca. 6 uger før ankomst, hvorefter vi vil udstede vouchers og sende dem elektronisk i pdf format. Du vil gennem vores bookingsystem modtage en automail ca 7 dage før rest betaling skal falde. I denne automail er der også et betalingslink, hvis du ønsker at betale restbeløbet med kreditkort.

9. Hvad med vouchers / billetter ?
Vi uploader alle vouchers til dropbox i PDF og sender et link senest 10 dage (ofte meget hutigere) efter vi har modtaget den fulde betaling.
Læs vouchers grundigt igennem og bemærk evt. mødesteder og tider.
Det kan være smart at udprinte alle vouchers, men sørg ihvertfald for at medbringe dem på din smartphone eller tablet.
Det er vigtigt at læse vouchers igennem og se om alt er korrekt. Mener du er der er fejl i voucher, så kontakt os venligst hurtigst muligt.

10. Kan jeg ændre min bestilling:
Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en bestilling. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil ofte opkræve et gebyr afhængig af, hvad som skal ændres. Vær venligst opmærksom på at evt hotel ændringer såsom afbestilling af et eller flere værelser, eller ændring af perioden bliver betragtet som en aflysning og vil derfor have gebyr.

11. Hvordan kontakter Jeg Thailandtours.dk under rejsen?
De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lette at svare på. I kan ringe til os på 085 094 3444 hverdage mellem 09.00 – 17.00.
– I nødstilfælde kan vi kontaktes udenfor åbningstiderne på alarmtelefon 085 094 3444.

Taxi, båd, busser & tog

12. Er alle skatter og gebyrer inkluderet i taxi priser?
Alle taxi priser der vises på vores hjemmeside er netto. De omfattede alle skatter og gældende gebyrer.

13. Opkræves der ekstra for at gøre brug af betalingsveje og parkering i Bangkok?
Nej, alle priser er inkluderet afgift til betalingsveje og parkeringsafgifter.

14. Hvor er mødestedet i Bangkok Lufthavn?
Vores chauffør vil byde dig velkommen ved udgangsdør nr 3 kaldet ”meetingpoint” med et skilt med dit navn på.

15. I tilfælde af at flyet er forsinket, venter chaufføreren stadig på mig, og vil der være nogen ekstra gebyr?
Hvis flyet er forsinket, vil vi vente på dig gratis den første time. Hvis forsinkelsen er mere end 1 time, opkræves 200 THB per påbegyndt time (første time gratis).

16. Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til Koh Chang?
Bangkok Downtown ca 30 min
Hua Hin ca 3 timer
Pattaya ca 1 ½ time
Koh Chang ca 5 timer

17. Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Ja de er!

18. Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Ja de er!

19. Kan jeg bestille barnestol?
Vi har et begrænset antal barnestole, så du er nødt til at kontakte os på forhånd for en reservation af en barnestol. Denne service koster 40 DKK. Vær opmærksom at standarden på sæderne ikke skal forventes at være den samme som i EU, samt at på at de færreste biler i Thailand har 3 punktseler. Hvis dette er grund til bekymring anbefaler vi at i medbringer jeres jeres.

20. Har alle køretøjer en kaskoforsikring?
Alle vores biler har første klasses forsikring og ulykkesforsikring, men på grund af begrænsninger i dækningsbeløbet bør du altid have din egen private rejse-og sygeforsikring, når de rejser i Thailand.

21. I tilfælde af at jeg kan ikke finde den chauffør jeg skal kontakte?
Venligst først tjek at du er på det rigtige sted. Herefter kontakt os via vores 24 timers hotline 085 094 3666.

22. Forsinkelse, ulykker og force majeure:
Thailandtours.dk kan under ingen opstændigheder drages til ansvar for missede fly / færger / tog / busser mv i forbindelse med forsinket ankomst, tæt traffik, ulykker eller en andre ekstraordinære situationer, som vi ikke har indflydelse på.

23. Bestilling og betaling af Thailand transfers:
1. Bankoverførsel i danske kroner til dansk konto eller i thai baht til thai konto.
2. Via Paypal hvor der bliver pålagt et service gebyr på 4 %.

Taxi & Transfer afbestilling Afbestillingsgebyr
Mere end 24 timer før transfer
– Hvis aflysning sker senest 24 timer før ankomst – 500 THB i administration gebyr.
12 – 24 timer før transfer
– Hvis aflysning sker senest 12-24 timer før ankomst – 50 % – dog minimum 500 THB.
Mindre end 12 timer før transfer
– Fuld betaling
NO SHOW
– Fuld betaling

24. Togrejser i Thailand?
Køb af togbilletter i Thailand og Malaysia kan først udstedes 30-45 dage før den ønskede afgang og aldrig før vi har modtaget betaling for dem. Rent praktisk, sender vi en person op på banegården for at stå i kø og købe billetterne. Billetterne bliver herefter afleveret i reception på hotellet og skal også hentes her. Venligt forhør jer i reception efter check-in. Enkelte gange bliver de udleveret af vores lokalguide i forbindelse med en evt. udflugt i Bangkok.

Vi kan desværre ikke garantere ledige pladser på afgangen og ej heller ikke, at i kommer til at sidde ved siden af hinanden. Vi gør selvfølgelig altid, hvad vi kan for at løse det bedst muligt.

Prisen på billetten og prisen som vi opkræver er ikke den samme, da prisen på billetten er uden diverse gebyrer og udgifter forbundet med fysisk afhentning af billetter på stationen samt aflevering på hotellet mv.

Normalt skal i selv finde ned til togstationen med mindre andet er aftalt. Evt tag en taxi til stationen. Ombord på toget er der mulighed for at købe snacks, samt mad og drikke.
Togkupéer på første klasse i Thailand er normalt beregnet til 2 personer og her man kan låse døren. På anden klasses tog i Thailand inddeles vognene IKKE i togkupéer. Man kan istedet trække et gardin for, som skiller ens sengeplads med resten af vognen når man går til køjs.

25. Skal vi selv booke flybilletter?
Når I bestiller en rejse hos, er det jer selv der skal bestille jeres flybilletter til og fra Danmark. Vi har valgt denne løsning, da flybilletter altid fås billigst ved at booke dem direkte på internettet fx på momondo.com eller på flybillet.dkDet er enkelt og måske det billigste sted på nettet at købe flybilletter.
Hvis i har brug for hjælp ved bestilling hjælper vi meget gerne.

26. Hvad skal man betale i drikkepenge
Det er helt normalt at betale drikkepenge i Østen og det forventes faktisk. Vi anbefaler at der gives til stuepiger, bellboys, lokalguider og chauffører.

– Hvis i skal på udflugt skal i påregne ca 100 THB per person til delen mellem lokalguide og chauffør.
– I forbindelse med privat transport bør i give 1-200 THB per bil / van.
– På restauranter er det knap 10-15 % af regningen, dog forudsat at drikkepenge ikke allerede er lagt ovenpå hvilket sker ofte.
– Til stuepigen bør i lægge 50-100 THB under hovedpuden hver anden dag ca.
– Bellboys, som slæber jeres kufferter til værelset bør have ca 40 – 50 THB per værelse i drikkepenge.

Bestil Tilbud

Vi vender tilbage i løbet af 48 timer.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.